در مقالات زیادی در مورد سحرخیزی صحبت کردیم و متوجه شدیم که سحرخیزی جزئی از سبک زندگی افراد موفق و ثروتمند است. چون فرصت‌های بکری از نظر جسمی و فکری در صبح‌ به دست می‌آورند که در زمان‌ها دیگر ممکن نیست.

آب بنوشید

دو لیوان آب بالا سر تخت بگذارید یکی را در طول شب و دیگری را صبح وقتی چشم خود را باز کردید بنوشید. با این کار بیدار شدن برای ما آسان‌تر شده و هوشیاری بیشتری را تجربه می‌کنیم.

گوشی را کنار بگذارید

نور صفحه موبایل موجب ترشح هورمون کورتیزول می شود که علاوه بر ایجاد استرس کاذب کیفیت خواب را هم به شدت کاهش می‌دهد پس حداقل یک‌ساعت قبل خواب گوشی خود را کنار بگذارید تا از کیفیت بهتری در خواب شبانه بهره ببرید.

با طلوع خورشید از خواب برخیزید

از قدیم گفتن سحرخیز باش تا کامروا شوی. وقتی شما با طلوع خورشید از خواب بیدار شوید با حلقه خواب و بیداری طبیعت که همان صبح و شب است هماهنگ خواهید بود و این کمک زیادی به سحرخیزی می‌کند. پس موقع خواب پرده را کنار بزنید تا با طلوع خورشید نور آن به شما بتابد.

سیب بخورید

در کنار تخت خود یک سیب بگذارید تا وقتی بیدار شدید نوش جان کنید. سیب ۱۳ گرم شکر طبیعی یا همان گلوکز و ساکارز دارد که مانند کافئین باعث سرحالی شما خواهد شد و البته خیلی سالم‌تر از کافئین است!

هماهنگ با چرخه خواب بیدار شوید

موقع خواب ما چندین چرخه که شامل خواب سبک و سنگین می‌شود را تجربه می‌کنیم. اگر بتوانیم بر اساس این چرخه‌ها و موقع خواب سبک برخیزیم سرحالی بیشتری را تجربه می‌کنیم و سنگین نیستم. اپ موبایل sleep time می‌تواند به پیدا کردن چرخه‌های خواب کمک کند.

ورزش کوتاه صبحگاهی

چند ساعت قبل از بیداری دمای بدن به حداقل خود می‌رسد و باید یک نرمش یا پیاده‌روی سریع قبل صبحانه داشته باشیم تا در طول روز شادابی بیشتری را تجربه کنیم. انجام این کار به صورت روتین و در طی مدت کوتاهی تاثیر فوق‌العاده‌ای روی سحرخیزی می‌گذارد.

دکمه اسنوز را بزنیم باختیم

با زدن دکمه اسنوز زنگ بیداری موبایل دوباره بدن به چرخه خواب می‌رود و این یعنی باخت! بهتر است موبایل را آن طرف اتاق بگذاریم تا برای قطع کردن زنگ مجبور باشیم از تخت بلند شویم.

 

 

 

1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (هیچ امتیازی ثبت نشده است)
Loading...

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید بهترین برندهای آرایشی

فروشگاه اینترنتی بورچین

قالب وردپرس

قالب وردپرس