ممکن است ساده و پیش و پا افتاده به نظر برسد اما معرفی کردن خود به دیگران درست به مانند پرده اول نمایش، سکانس های آغازین یک فیلم سینمایی یا پیش درآمد یک قطعه موسیقی، اهمیت دارد. شاید به جرات بتوان گفت که قسمت آغازین آشنایی با دیگران، تنها شانس شما برای ایجاد تاثیر مورد نظر در مخاطب یا مخاطب هایتان خواهد بود.

چگونه در جمع خود را معرفی کنیم

بلند، واضح و مطمئن صحبت کنید.

مطمئن شوید که صدای شما به اندازه ی کافی بلند و رسا باشد که همه ی حضار صدای شما را بشنوند.

با تعدادی از حاضرین در جلسه تماس چشمی برقرار کنید.

هنگام صحبت با تعدادی از حضار در جلسه تماس چشمی برقرار کنید. نه اینکه به آنها زل بزنید. فقط مطمئن شوید که در طول صحبت به یک شخص خاص خیره نشده اید و سر خود را به اطراف بچرخانید.

سلام کنید و نامتان را بیان کنید.

اگر جلسه رسمی است با تن صدای محکم و جدی با توجه به گروه شنونده، بگویید: ” سلام به [حضار، دوستان، شنوندگان، بینندگان، اساتید، دانش آموزان، همکاران، همشهری ها یا …] [عزیز، محترم، گرامی یا …] من [ نام و نام خانوادگی] هستم و . . .”

  • اگر جلسه غیر رسمی است تن صدا را از حالت خشک و جدی خارج کنید

اطلاعات مختصری در مورد خود در اختیار شنونده های خود قرار دهید.

به عنوان مثال: ” سلام به حضار گرامی، من [نام و نام خانوادگی] هستم، [مسئول جدید امور آموزشی، همکار جدید شما، دوست کوروش، یا. . .” نوع اطلاعاتی که به شخص مقابل خود می دهید بستگی به رابطه شما با شنونده و نوع جلسه دارد.

به معارفه خاتمه دهید.

بعد از اینکه مختصری خود را معرفی کردید، اگر نیاز به آشنایی بیشتر با افراد حاضر در جلسه بود می توانید معارفه ی خود را با این جمله که “بعدا بیشتر با هم آشنا خواهیم شد” پایان دهید. و اگر نیاز به ادامه ارتباط نزدیکتر در آینده وجود ندارد معارفه را با این جمله که “از آشنایی با شما خوشبخت شدم” پایان دهید.

تماس چشمی برقرار کنید.

تماس چشمی علاوه بر نشان دادن اعتماد به نفس شما، نشان می دهد که شما با شخص مقابل در حال ارتباط برقرار کردن هستید.

لبخند بزنید.

یک لبخند گرم و ملایم به شروع مکالمه شما با شخص مقابل کمک می کند و سردی و یخ مکالمه را می شکند.

به طرف مقابل خود دست بدهید.

دقت کنید که برای دست دادن به خانم ها و افراد بزرگتر از خود پیشقدم نشوید. هنگام دست دادن، دست طرف مقابل را کامل در دست بگیرید و با ملایمت بفشارید و بعد از 2 تا 3 ثانیه رها کنید.

اسمتان را بگویید و با احترام از طرف مقابل اسمش را بپرسید.

“سلام، من [نام و یا نام خانوادگی] هستم، [شما؟، می تونم اسمتونو بپرسم؟ یا …]” و وقتی که طرف مقابل اسمش را گفت، شما با تکرار اسم او بگویید” خوشبختم، کوروش جان”. یا “خوشحالم می بینمت رامین جان”. تکرار اسم طرف مقابل کمک می کند که نام او را به خاطر بسپارید و صمیمیت بیشتری ایجاد کنید.

ارتباط خود را با شخص مقابل در صورت وجود بیان کنید.

اگر با شخص مقابل ارتباطی دارید حتما بعد از معرفی بیان کنید. به عنوان مثال اگر همکار هستید، دوست مشترکی دارید، محل کار مشترک دارید، ارتباط فامیلی دارید و …

به مکالمه پایان دهید.

بعد از اتمام مکالمه با گفتن اینکه از مکالمه با او لذت برده اید به مکالمه پایان دهید.

  • در یک دیدار رسمی می توانید بگویید: “از آشناییتون خوشبخت شدم”
  • در پایان یک گفت و گوی رسمی: “از مصاحبت (هم صحبتی) با شما لذت بردم”
  • در پایان صحبت با یک بزرگتر، معلم، استاد یا به طور کلی صحبت با فردی که درمورد موضوع گفتگو آگاهی و دانش بیشتری نسبت به شما دارد می توانید بگویید: “ممنون از وقتی که گذاشتید، واقعا از صحبت هاتون استفاده کردم”
  • در یک آشنایی غیر رسمی می توانید بگویید: “رامین جان از آشناییت خیلی خوشحال شدم، امیدوارم دوباره همدیگرو ببینیم”

نکته ها:

  • در جلسه اول یا دیدار اول هنگام معارفه تنها به نکات مثبت تکیه و از جنبه های مثبت صحبت کنید. جلسه اول آشنایی زمان مناسبی برای صحبت از موارد منفی در مورد خود و دیگران نیست.
  • اگر دست شما زیاد عرق میکند قبل از مکالمه با دستمال کاغذی آن را خشک کنید.
  • هنگام مکالمه به شخص مقابل توجه کنید و به او همان احترامی را بدهید که خود توقع دارید.
  • با دهان پر از غذا صحبت نکنید.
  • در پایان یک گفت و گوی کاری، می توانید کارت خود را در اختیار طرف مقابل قرار دهید و از او نیز درخواست کارت کنید تا در آینده بتوانید در صورت لزوم با هم در ارتباط باشید.
1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (هیچ امتیازی ثبت نشده است)
Loading...

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید بهترین برندهای آرایشی

فروشگاه اینترنتی بورچین

قالب وردپرس

قالب وردپرس