حالت تهوع در بارداری چرا و به چه دلیل

بیماری صبحگاهی یکی از شایع ترین علائمی است که اکثر زنان در سه ماهه نخست دوران بارداری تجربه می کنند رنج حالت تهوع و استفراغ، به ویژه پس از بلند شدن در صبح، نشانه خاصی از این علائم هستند نوسانات هورمون ها با افزایش سطح گونادوتروپین کوریون (hgc) و استروژن بدن، قند خون پایین و افزایش سطح بیلی روبین به طور ویژه ای به نظر می رسد که از دلایل این بیماری صبحگاهی باشند سطح هورمون ها، با توجه به تأثیرات ژنتیکی و فرهنگی، متفاوت هستند. حالت تهوع صبحگاهی باعث ناراحتی و حس ناخوشایند زنان باردار میشوند و حتی اگر در دوره های طولانی مدتی طول بکشند، می توانند برای جنین در حال رشد نیز خطرناک باشند. مقاله امروز، به نام راه حل های موثر، به شما 24 درمان ساده و طبیعی خانگی، برای این مریضی که بسیار موثر هستند در حدی که مادران روی آنها قسم میخورند، را آورده ایم.

از غذاهایی که باعث این حال می شوند ،پرهیز کنید

فقدان اشتها و یا حتی از دست دادن اشتیاق برای غذا در مادران باردار در طول سه ماهه اول بارداری شایع است به طور کلی این توضیح پذیرفته شده است برای این که این توانایی بدن برای جلوگیری از قرار گرفتن جنین در معرض مواد غذایی سمی است بنابراین، مناسب نیست که شما خود را مجبور کنید تا غذاهای نامطلوب بخورید،مگر اینکه آنها به شدت توسط پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه شده باشند به جای آن، انتخاب غذاهای سالم که با شما جور در می آیند، مفید هستند همچنین، مهم است که زنان باردار به انواعی از مواد غذایی توجه کنند، که برای سلامت خودشان و رشد جنین مضر هستند، توجه کنند ؛ این مواد شامل:

  • غذاهای حاوی الکل و نوشیدنی های کافئین دار :از استفاده آنها،نه تنها در دوران اولیه ، بلکه در کل دوران بارداری،اجتناب کنید، زیرا آنها اثرات مضر و مخربی روی جنین دارند.
  • غذاهایی که مخصوصا دارای چربی های هیدروژنه و چربی ترانس دار هستند و یا دارای چربی بالایی هستند:مردم علاقه زیادی به غذاهای سرخ شده دارند، اما این غذا، برای هضم ما نامناسب هستند.
  • مواد غذایی بسته بندی شده:این حجم بالای سدیم ،می تواند مشکلات زیادی را برای سرگیجه مادران ایجاد کند.
  • سبزیجات با بوی قوی:آنها باعث حالت استفراغ و تهوع می شوند، بنابراین برای چند هفته دور از خود نگه دارید.
  • مواد غذایی با کیفیت پایین:آنها حاوی پاتوژن ها و انگل هایی هستند، که منجر به رشد باکتری ها می شوند.

غذاهایی را انتخاب کنید که به کاهش بیماری صبحگاهی کمک می کنند

زنان در سن های بچه دار شدن، بیشتر از بیماری ها رنج می برند و دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند ؛ عاقلانه است که غذاهایی را انتخاب کنید که استفراغ را کاهش می دهند و همچنین تعداد زیادی از مواد مغذی ضروری برای بدن فراهم می کنند در اینجا یک لیست از غذاهای سالمی را آورده ایم ،که می توانند بیماری صبحگاهی را کاهش دهند:

  • محصولات ارگانیک و طبیعی:این غذاهای غنی شده از پروتئین، منیزیوم و پتاسیوم را فراهم میکنند.
  • زنجبیل:به طور سنتی، زنجبیل به عنوان یک درمان برای تهوع استفاده می شوند.
  • غذاهای نشاسته دار:اینها منبع بتا کاروتن هستند، زیرا حاوی کربوهیدرات ها زیاد و چربی و نمک کمی هستند.
  • میوه تازه:میوه هایی مانند کیوی، توت ها و طالبی ها غنی شده از ویتامین، آب و فیبر هستند.
  • چربی های سالم:دانه ها و روغن نارگیل ،منابع چربی های ضروری هستند.
  • سوپ:آنها در ایجاد کولاژن ها و الکترولیت ها در بدن انسان نقش دارند.
  • چربی سالم:آووکادو، دانه ها و روغن نارگیل، چربی های ضروری بدن هستند.

درمان های خانگی برای بیماری صبحگاهی زنان حامله و حالت تهوع در کودکان و بزرگسالان :رژیم غذایی بارات

این رژیم غذایی حاوی موز، برنج، سیب و یا نان تست است و برای افراد با حالت تهوع و یا اسهال خوب و بسیار ملایم است توصیه می شود، فقط در نظر داشته باشید که تنها زمانی که شما حداقل 6 ساعت بدون استفراغ هستید از این رژیم غذایی پیروی نمایید. در نظر داشته باشید که باید پس از 24 تا 48 ساعت مواد غذایی روتین را مصرف نمایید و رژیم بارات را کنار بگذارید.

صبحانه را فراموش نکنید

پس از بیدار شدن از خواب در صبح، غذاهای ملایم و سبکی مانند سوپ مرغ، آبگوشت، نان تست و سیب زمینی پخته شده را به جای خوراکی هایی با طعم قوی جایگزین کنید کمی از آنها را به آرامی بخورید و بعد از رختخواب بیرون بیایید.

کم بخورید،ولی با دفعات بالا

این بدان معنی است که شما رژیم غذایی خود را به دفعات بیشتری با حجم غذایی کوچکتر در طول روز به جای سه وعده غذایی بزرگ، تقسیم کرده اید تغییر الگوهای غذایی با وعده های مکرر ،کمک می کند تا معده خود را خالی نکنید، زیرا احساس گرسنگی باعث تهوع می شود تلاش برای حفظ عادت 5-6 وعده غذایی در طول روز با حجم کوچک، بهترین انتخاب است.

 خانم های باردار :گزارش بیماری صبحگاهی خود را نگه دارید

پیگیری اینکه وضعیت شما چگونه در حال است، کاری مهم و ضروری است. به وسیله اینکه به نوشتن روزانه خود ادامه دهید، می توانید محاسبه کنید که چه موقع بیماری صبحگاهی شما به اوج خود می رسد و شما می توانید بدون نگرانی غذاهای خود را مزه کنید. در بعضی موارد، پس از آن، دکتر می تواند با بررسی دفترچه یادداشتتان به بهبود وضعیت شما کمک کند.

ورزش کنید

ایجاد یک روال روزانه همراه با فعالیت های بدنی در دوران اولیه بارداری مهم و مفید است. انجام یوگا، شنا، راه رفتن یا دوچرخه سواری به مدت 30 دقیقه در روز می تواند به کاهش استرس کمک کند، سطح هورمون هایتان را کنترل کنند، مثبت فکر کنید، صبح راحت بیدار شوید، درد های گوارشی را تسکین دهد و تناسب اندام شما را بهبود بخشد. به عنوان نتیجه فعالیت در فعالیتهای فیزیکی میتواند به کاهش بیماری صبحگاهی کمک کند و از بسیاری جهات برای مادران سودمند باشد.

طب سوزنی و طب فشاری

درمانی سنتی که برای هزاران سال است که استفاده می شوند و به عنوان موثرترین روش برای مقابله با حالت تهوع و استفراغ مورد توجه قرار گرفته اند طب سوزنی با استفاده از سوزن های نازک ویژه ای با فشار به قسمت های از بدن، روی عصب ها زده می شوند. این کار به زنان کمک می کند آرام تر باشند و دردشان راکنترل کنند. طب فشاری، اشاره به آن دارد که با استفاده از فشار انگشتان دست روی برخی از مناطق بدن، میتواند موجب کاهش استرس و حالت تهوع شود شما باید فشارهای خود را بر روی شخص تمرینی خود پیدا کنید و با فشار دادن بر روی مچ دست خود یا شست دستتان در خانه تمرین کنید.

چیپس سیب زمینی

در واقع، چیپس سیب زمینی خوراکی مورد علاقه بسیاری از مردم است. اگر شما هم ،اینگونه هستید، می توانید از این میان وعده برای درمان بیماری صبحگاهی خود استفاده کنید. در واقع، مصرف چیپس سیب زمینی باعث کاهش احساس استفراغ می شود، زیرا این میان وعده به آرامش معده کمک می کند. علاوه بر این، هنگامی که حالت تهوع را تجربه می کنید، بزاق اغلب بیش از حد تولید می شود که منجر به حالت تهوع می شود.همچنین نمک در برگه های چیپس سیب زمینی باعث خشک شدن بزاق می شود.

تمشک قرمز

تمشک قرمز، نیز در داروهای خانگی برای بیماری صبحگاهی در دوران بارداری ذکر شده است همچنین برای تسکین عضلات رحم نیز مفید است و بدن شما را آماده می کند تا کودک را پرورش دهید علاوه بر این، مصرف چای تمشک قرمز می تواند به بهبود گردش خون و تقویت سیستم ایمنی زنان باردار کمک کند،که برای مبارزه با هر گونه بیماری در دوران بارداری سودمند است.

دستورالعمل:

ابتدا، 1 قاشق چایخوری از برگ تمشک قرمز خشک شده را بشورید و سپس آنها را در یک کاسه بریزید.پس از آن، ظرف را روی گاز بگذارید و برای 10-12 دقیقه اجازه دهید تا بجوشد و سپس مخلوط را فشار دهید تا آب و میوه ها جدا شوند.در نهایت، چای را به آرامی مصرف کنید، تا احساس تهوع شما را به سرعت از بین ببرد.

 

 

1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (هیچ امتیازی ثبت نشده است)
Loading...

هانیه فرعیان

دیدن همه پست ها

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عایق ایزوهم

قالب وردپرس

قالب وردپرس

طراحان وب متخصص

دانلود اسکریپت