بازاریابی پیامکی چه مزایایی برای من دارد؟

به جرات می‌توانم بگویم که استفاده از پیامک می‌تواند برای هر کسب و کاری مفید باشد، مخصوصا برای کسب و کارهایی که در زمینه ارائه خدمات فعالیت می‌کنند. اما چطور؟ بازاریابی پیامکی دقیقا چه مزایای دارد که این همه مهم است؟

 بین شما و مشتری هیچ واسطه‌ای وجود ندارد!

زمانی که شما پیامک تبلیغاتی برای مشتری خودتان ارسال می‌کنید، بصورت کاملا مستقیم و شخصی با او در ارتباط هستید. یعنی چه؟ یعنی اینکه شما به تلفن همراهِ مشتری، که دیگر می‌توان گفت شخصی‌ترین وسیله هر شخص است، دسترسی دارید. اگر برای مثال از تلویزیون یا روش‌های دیگری برای تبلیغات استفاده کنید، ممکن است دیده نشوید چون به هر حال همه آدم‌ها همیشه پای تلویزیون نیستند که! اما زمانی که به موبایل افراد پیام می‌دهید، قطعا خیلی راحت‌تر و البته کم‌هزینه‎‌تر نظر مشتری را جلب خواهید کرد!

شما تقریبا به همه دسترسی دارید!

واقعا نیازی به گفتن ندارد که دیگر امروز کسی نیست که (حداقل!) یک تلفن همراه جیبش نباشد! ممکن است همه این افراد به شبکه‌های اجتماعی دسترسی نداشته باشند اما قطعا همه آن‌ها پیامک دریافت می‌کنند! این یعنی یک خبر خوب برای شما! چرا؟ چون تقریبا هر کسی که تلفن همراه دارد می‌تواند مشتری بالقوه شما باشد!

پیامک شخصی ارسال کنید!

یکی از امکانات فوق‌العاده موثر و مفیدی که پیامک به شما می‌دهد این است که شما می‌توانید پیام خودتان را با اسم شخصی مخاطب یا اسم شرکت بفرستید. از نظر روانشناسی، این کار تاثیر بسیار زیادی دارد چراکه مخاطب شما، احساس صمیمیت بیشتری کرده و علاقه‌مند می‌شود. درضمن، تحقیقات نشان داده است که تقریبا تمام پیام‌هایی که با این روش ارسال می‌شوند خوانده می‌شوند.

مطمئن باشید که پیام شما به مخاطبتان خواهد رسید!

یکی از مزایای بسیار خوبی که سرویس پیامک دارد این است که زمانی که شما پیامک را برای مخاطب خودتان ارسال می‌کنید، ممکن است او در دسترس نباشد یا اصلا تلفن همراهش خاموش باشد. اما مطمئن باشید به محض اینکه این کاربر به محدوده شبکه بازگردد، پیامک شما حتما برای او ارسال می‌شود! یعنی اینکه تک تک پیام‌هایی که شما ارسال می‌کنید حتما به دست مخاطبتان خواهد رسید!

مخاطبین وفادار خودتان را از دست ندهید!

یکی دیگر از مزایای سرویس پیامکی این است که به شما نشان می‌دهد چه کاربرانی از طریق پیامک شما، با شما ارتباط برقرار کردند. حالا این کار چه سودی دارد برای شما؟ سودش این است که خیلی راحت فهرست مخاطبینی که از قبل با شما در ارتباط بوده‌اند را یک بار دیگر جزء مخاطبین خودتان می‌کنید. احتمال اینکه این دسته از افراد از طریق پیامک، از شما خریدی انجام بدهند بیشتر است چراکه از قبل با شما آشنا هستند و اعتماد بیشتری به شما دارند.

مشتریانِ هدفمند به شما دسترسی دارند!

فرض کنید که با کلی هزینه و اتلاف وقت، بنر بسیار بزرگی طراحی کرده و آن را در یک منطقه خیلی شلوغ نصب کرده‌اید! یا اصلا یک تبلیغ خیلی خوب در یک کانال پخش کرده‌اید! خب حالا مشکل چیست؟ مشکل این است که این تبلیغ شما اصلا هدفمند نیست. یعنی چه؟ یعنی اینکه تبلیغ شما را همه می‌بینند اما به درد همه نمی‌خورد! یا حتی ممکن است تبلیغاتی در مورد یک محصول در یک کانال پخش کرده باشید و افرادی که مخاطب شما هستند، در این کانال عضو نباشند!  اما حالا اگر همین کار را با پیامک انجام بدهید (که هم هزینه و هم زمان کمتری لازم دارد)، در حقیقت مخاطبین خودتان را بصورت هدفمند انتخاب کرده‌اید و احتمال این که نتیجه مثبتی بگیرید، زیاد است. البته بحث هدفمندی را در بخش بعدی کاملا توضیح می‌دهیم.

پیامک تبلیغاتی انبوه چیست؟

بدون شک همه شما با نحوه کارکرد پیامک آشنا هستید: یک متن کوتاه و جذاب آماده می‌کنید و آن را برای مخاطب‌تان ارسال می‌کنید. حالا فرض کنید همین پیامک را می‌خواهید به بیش از یک مخاطب بفرستید تا از طریق آن، تبلیغات انجام بدهید یا محصولات و خدمات خودتان را معرفی کنید. این همان پیامک تبلیغاتیِ انبوه است که به مخاطبان زیادی ارسال می‌شود.

چرا پیامک تبلیغاتی انبوه؟

همانطور که در بخش قبل هم خدمتتان عرض کردم، استفاده از پیامک تبلیغاتی انبوه قطعا برای شما و کسب و کار شما مفید خواهد بود. حالا علاوه بر موارد گفته شده، پیامک تبلیغاتی انبوه مزایای دیگری هم دارد. قبل از اینکه شروع به مطالعه این موارد بکنید، لازم است بگویم که این چهار مورد دقیقا در مورد هدفمندی تبلیغاتهستند: یعنی اینکه با این ویژگی‌ها، شما مخاطبین خودتان را کمتر ولی مرتبط‌تر می‌کنید. مثلا از نظر پیش‌شماره (فقط به شماره‌های خاصی پیام می‌دهید)، یا از نظرجغرافیایی (فقط به یک محدوده خاصی پیام می‌دهید) و کلی امکانات دیگر. حالا دیگر برویم سر اصل مطلب:

از دفتر تلفن استفاده کنید!
بعضی از فعالیت ها و خدمات نیازمند اطلاعاتی بیش از شماره موبایل مشتری هستند. مثلا افتتاح حساب بانکی نیازمند ارائه مشخصات فردی از جمله تاریخ تولد است. در صدور بیمه نامه تاریخ انقضای آن مهم است. با داشتن این اطلاعات و ثبت آنها در دفتر تلفن سامانه پیامک می توان از گزینه های متنوع و هوشمندی در ارسال پیامک استفاده کرد. پیامک تبریک تولد ، یادآوری پرداخت اقساط ، اخطار اتمام مدت بیمه نامه از این موارد است.

به پیش‌شماره های خاص پیامک بفرستید!

در این روش شما با دانستن اینکه یک پیش شماره مربوط به کدام شهر است، می‌توانید به تمام یا تعداد خاصی شماره از پیش شماره مورد نظر ارسال پیامک انبوه داشته باشید. مثلا پیش شماره ۰۹۱۲۴۹۱ مربوط به مشترکین ورامین است. می توان به تمام یا تعدادی از شماره های بازه ۰۹۱۲۴۹۱۰۰۰۰ تا ۰۹۱۲۴۹۱۹۹۹۹ پیامک انبوه ارسال نمود. استفاده از این روش، نظم و گروه‌بندی خاصی به پیامک شما می‌دهد.

شهر یا استان خاصی را مورد هدف قرار بدهید!

یکی از قابلیت های منحصر به فرد سامانه پیام کوتاه، بانک شماره موبایل شهرهای مختلف است. شما با استفاده رایگان از این بانک می توانید به مشترکین استان یا شهر مورد نظرتان ارسال انبوه پیامک داشته باشید.از این امکانات می توان در تبلیغات شهری، اعلام سوانح طبیعی، تبلیغات انتخاباتی و … استفاده کرد.

به یک صنف خاص پیامک بفرستید!

ممکن است شما سرویس یا محصولی را ارائه بدهید که فقط به درد صنف خاصی از مردم بخورد: مثلا  اساتید دانشگاه ، پزشکان ، دبیران ، فعالان ساختمانی ، سهامداران ، طلا فروشان ، مدیران شرکت های خصوصی و صنعتی ، وکلا ، مولفین و … . بانک اصناف و مدیران سامانه پیام کوتاه این امکان را برای مشترکین فراهم می‌کند تا به هر یک از اصناف گفته شده، پیامک انبوه ارسال نمایند.

حرف آخر!

حالا حرفی که در ابتدای همین مقاله گفتم یادتان است؟ بازاریابی پیامکی نه تنها از بین نرفته است، بلکههوشمندتر و بهینه‌تر هم شده است! یعنی از صرفه‌جویی در زمان و هزینه گرفته تا هدف قرار دادن افراد یا مناطق خاص، همگی جزئی از مزایای این روش تبلیغات هستند. حالا با این موافقید؟ بی‌صبرانه منتظر نظرات شما هستم.

1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (هیچ امتیازی ثبت نشده است)
Loading...

1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید بهترین برندهای آرایشی

فروشگاه اینترنتی بورچین

قالب وردپرس

قالب وردپرس