برای اینکه بتوانیم تفاوت بین ادکلن، ادوپرفیوم و عطر را تشخیص دهیم، باید از چگونگی ساخت آن‌ها مطلع شویم. در این قسمت به توضیح کامل آن‌ها می‌پردازیم. نکته مهم این است که از عطر خاص یا همان عصاره روغنی (ماده تشکیل دهنده خالص) نمی‌توان به تنهایی از آن‌ها استفاده کرد.

 

عطر چیست؟

عطر یا همان پرفیوم به معنای خالص بودن است، اما در اصل اینگونه نیست. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم از عطر خالص نمی‌توان استفاده کرد زیرا علاوه‌بر ناخوشایند بودن بوی آن پوستتان را هم اذیت می‌کند. معمولا بین 20 تا 40 درصد از عطرها یا همان پرفیوم‌ها را عصاره روغنی تشکیل می‌دهد و همین باعث می‌شود تا بوی آن‌ها تا یک روز ماندگاری داشته باشد. این محصولات از ادوپرفیوم‌ها و ادوکلن‌ها قوی‌تر هستند.

 

ادوپرفیوم چیست؟

بعد از پرفیوم‌ها، ادوپرفیوم‌ها هستند که تقریبا 15 الی 20 درصد از آن‌ها را عصاره روغنی تشکیل داده است. ادوپرفیوم‌ها غلظت مناسبی دارند و تا یک روز ماندگاری و دوام می‌آورند و در عین حال اطرافیان را اذیت نمی‌کنند. در بازار، فروش ادوپرفیوم‌ها بیشترین خرید را در میان مشتری‌ها دارد. اکثر برندها بیشتر از این نوع محصولات تولید می‌کنند و همچنین در اکثر فروشگاه‌ها هم به فروش می‌رسد. ادوپرفیوم‌ها با علامت اختصاری EPD شناسایی می‌شوند.

ادوکلن چیست؟

برخلاف نظر اکثر افراد ادوکلن‌ها کمترین مقدار غلظت عصاره روغنی دارند. این غلظت حدود 2 الی 4 درصد است که غلظت بیشتر آن را الکل تشکیل می‌دهد. ادوکلن‌ها چندین ساعت بیشتر دوام نمی‌آورند. ادوکلن‌ها برای ایجاد بوی خوب برای چند ساعت خوب است و برای استفاده در طول روز کاربرد ندارد.

انتخاب درست از بین ادوکلن و عطر و ادوپرفیوم

اهمیت زیبایی وجذاب بودن باعث شد تا بشر از راه‌های مختلفی بتواند عصاره‌های خوشبویی از گیاهان و یا حتی از حیوانات به دست آورد، که به آن اسانس یا روغن معطر می‌گویند. عطر و ادوکلن و ادوپرفیوم‌ها از همین اسانس و الکل تشکیل شده است که براساس میزان غلظت آن‌ها دسته بندی شده‌اند. شرکت‌های عطرسازی معمولا عطر و ادوکلن و ادوپرفیوم‌های زنانه و مردانه را از هم جدا می‌کنند. بنابر مطالب بالا می‌توان جایگاه پرفیوم و ادوپرفیوم و ادوکلن را تشخیص داد و از بین آن‌ها گزینه‌ی با صرفه و مناسب ادوپرفیوم را انتخاب کرد؛ زیرا هم دوام خوبی دارد و هم از لحاظ بو اطرافیان را سردرد و اذیت نمی‌کند.

1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (هیچ امتیازی ثبت نشده است)
Loading...

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید بهترین برندهای آرایشی

فروشگاه اینترنتی بورچین

قالب وردپرس

قالب وردپرس