استفاده از ادکلن به جای الکل

در صنعت عطرسازی همواره برای ایجاد رایحه‌ای دلنشین و ماندگار با پخش بو بالا از الکل استفاده می‌شود. الکل در برخی لوازم آرایشی و بهداشتی همواره به دلیل یک سری خواص نگران کننده آن در فهرست موارد ممنوعه قرار می‌گیرد اما با این حال به دلیل داشتن یک سری خواص مفید نیز همچنان در برخی از صنایع مانند عطرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
برخی از افراد همواره به دلیل مشکلاتی که به دلیل ماهیت الکل برایشان ایجاد می‌شود، به دنبال جایگزین محصولاتی هستند که فاقد الکل در ساختار تشکیل دهنده خود هستند.استفاده از ادکلن به جای الکل

نوع الکل استفاده شده در ساخت ادکلن

الکلی که در ساخت ترکیبات عطر و ادکلن استفاده می‌شود مسلماَ همان الکل صنعتی نیست، چراکه الکل صنعتی بسیار برای سلامتی پوست و بدن مضر بوده و آن را دچار نقصان می‌کند. از این رو الکلی که در ساخت عطرها استفاده می‌شود از نوع دناتوره یا Denatured alcohol است که به آن الکل عطرسازی نیز می‌گویند.
این نوع الکل باتوجه به ماهیتی که دارد قادر است با مواد خوراکی که خاصیت خود را از دست داده‌اند و به پوست هم آسیبی نمی‌رسانند به خوبی ترکیب شود. به همین دلیل الکل دناتوره در صنعت عطرسازی به عنوان الکلی که تغییر ماهیت داده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این الکل از خود هیچگونه اسانسی ندارد و به همین دلیل رایحه‌ای را وارد اسانس اصلی نمی‌کند. همچنین این عطر به‌راحتی و بدون ایجاد هیچ تداخلی با دیگر عناصر ساختاری و مواد اصلی عطر ترکیب می‌شود و مخلوط عطری کاملاَ یکدست به شما می‌دهد.

میزان الکل استفاده شده در ادکلن

میزان استفاده از الکل در ساختار عطر باید به اندازه باشد. استفاده بیشتر از حد الکل در ادکلن باعث پایین آمدن ماندگاری رایحه عطر می‌شود. معمولا درصد الکل استفاده شده در عطر و ادکلن بسته به نوع رایحه انتخابی ( ادکلن، ادو تویلت، ادو پرفیوم و…) بین 70 تا 90 درصد است.

برای اطلاع از درصد الکل استفاده شده در عطر خود می‌توانید با بررسی اطلاعات پشت جعبه محصول از میزان آن آگاه شوید.

چرا از ادکلن‌های بدون الکل باید استفاده کنیم؟

  •  رایحه بیشتر

رایحه عطرهای بدون الکل همواره ملایم‌تر و سبک تر از عطر و ادکلن های دارای الکل است. عدم وجود الکل در ترکیبات عطر باعث می‌شود تا رایحه تمامی اسانس های استفاده شده در عطر را به درستی تشخیص بدهید. عطرهای بدون الکل رایحه‌ای طبیعی دارند و این باعث ایجاد احساس دلزدگی و خستگی نمی‌شود.

  • احساس سبکی روی پوست

از مهم ترین مزایای استفاده از عطر و ادکلن های بدون الکل این است که آسیبی به پوست وارد نمی‌کنند. دیده شده که در برخی از افراد ماندگاری طولانی مدت عطر و ادکلن بر روی پوست به دلیل الکل استفاده شده در آن، باعث ایجاد تحریکات پوستی و خشکی می‌شود. در برخی از موارد این تحریکات پوستی ممکن است شدیدتر و در نتیجه خطرناک‌تر باشد.

  • چندکاره بودن

عطر های ادوپرفیوم که در ساختار خود فاقد الکل هستند، در موارد مختلف کارایی های متفاوتی دارند. از این عطرها می‌توان به عنوان خوشبو کننده اتاق، عطر بدن، عطر مو و یا حتی به عنوان محافظ پوست نیز استفاده کرد.

  • حلال بودن

از لحاظ شرعی استفاده از عطرهایی که در ترکیبات آن از الکل استفاده شده حلال نیست. علاوه بر این مورد استفاده از هرگونه محصولات حیوانی یا مواد غذایی در ترکیبات ساختاری عطرهم حلال نیست و ساخت این گونه عطرها از لحاظ قوانین اسلامی تایید نمی‌شود.

  • طبیعی بودن

تولید عطرهای بدون الکل برپایه عناصر طبیعی، همواره دارای رایحه‌ای لطیف و ملایم است. از طرفی این عطرها همواره به عنوان عطرهای طبیعی و ارگانیک مورد استقبال دوستداران محیط زیست قرار می‌گیرند.

در این مقاله درمورد نقش الکل در صنعت عطرسازی و مزایای استفاده از عطرهای بدون الکل نسبت به عطرهای الکلی صحبت کردیم. امیدواریم که این مقاله در زمینه پرسش شما مفید واقع شده باشد.

1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز (هیچ امتیازی ثبت نشده است)
Loading...

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید بهترین برندهای آرایشی

فروشگاه اینترنتی بورچین

قالب وردپرس

قالب وردپرس