برای تجارت خود هویت بسازید و با آن شناخته شوید. داشتن یک لوگوی با مفهوم و خاص نیاز هر کسبوکاری است. برای داشتن یک لوگوی خاص، نیاز به یک طراح حرفهای دارید. طراحی که بازار و رقبای شما رابشناسد و با توجه به خواستههای شما لوگو پرمفهومی را طراحی کند. با ما همراه شوید.
اهمیت طراحی لوگو در تبریز
- اهمیت طراحی لوگو زمانی مشخص میشود که طراحی لوگو در تبریز بدانید که شامل موارد زیر هست:
- داشتن لوگو به مخاطبان جدید شما ماهیت کسبوکار شما را نشان خواهد داد.
- با لوگو بیشتر دیده میشوید.
- خاص و همتا بودن خود را میتوانید با یک لوگو نشان دهید.
- در تبلیغاتی که برای کسبوکار خود انجام میدهید برندتان با لوگو دیده و بهتر شناخته میشود.
طراحی لوگو چیست؟
لوگو یا آرم به علامتی گفته می شود که می تواند تصویر یا یک نوشته و یا ترکیبی از هر دو باشد که به صورتی خاص و منحصر بفرد طراحی شده و به نوعی نشانگر یک کسب و کار، سازمان، فرد و غیره است و باعث می شود تا به آن هویت بخشیده شود. یکی از اولین گام ها برای شروع یک بیزینس یا شرکت یا هر فعالیتی طراحی لوگو برای آن است و عموما صاحبان کسب و کارهای مختلف در همان ابتدای استارت کار ایده های مختلفی برای لوگوی خود دارند. بهتر است پس از اینکه نوع خدمات کسب و کار مورد نظر مشخص شد یا کالای مورد نظر به تولید رسید و آماده برای عرضه ی عمده در بازار بود پیش از هرچیزی لوگو را طراحی کرده تا آماده ی استفاده باشد. چرا که مارکت محصول شما را با نشان تجاری آن یعنی لوگوی آن خواهد شناخت.
انواع لوگو :
لوگو تصویری :
یک آیکون یا لوگو مبتنی بر گرافیک است که تصویر برند را در ذهن مخاطبین یاددآور می شود.
طراحی لوگو تایپ یا لوگو نوشتاری:
طراحی لوگو تایپ یا لوگو نوشتاری شکل نوشتاری عنوان یک برند است و یک لوگو مبتنی بر فونت است که تنها بر نام یک کسب و کار تمرکز دارد.
مونوگرام :
مونوگرام یا حرف نماد، شکل گرافیکی حرف یا حروف ابتدایی عنوان تجاری یک برند است.
لوگو ترکیبی :
از ترکیب عنوان برند و لوگو ( نماد تجاری با نشانه نمادین یک برند ) به دست می آید.
لوگو نمادین :
لوگوهای نمادین متشکل هستند از یک متن در داخل یک نماد یا آیکونی که مربوط به یک عنصر تصویری است.
لوگو شخصیتی :
مهم ترین عنصر بصری این دسته، وجود شخصیت ها یا کاراکتر نمادین برند در آن ها است، شکل گیری این شخصیت ها غالبا مرتبط با تاریخ برند است.
طراحی لوگو مفهومی :
طراحی لوگو مفهومی ممکن است ترکیبی از موارد بالا باشد.
با این تفاوت که بیشتر بر روی معنی و پیشینه کلمه که به لوگو تبدیل می شود تمرکز دارد.
مراحل طراحی لوگو
- دریافت اطلاعات اولیه و مشاوره
- تحقق کردن
- تحقیق و بررسی رقبا
- ایدهپردازی و ارائه طرح اولیه
- انتخاب اتود و طراحی کردن با جزئیات
- ریلکس کردن
- طراحی دیجیتالی
- تحقیقات نهایی
- انتخاب و ارسال طرح نهایی
نکات مهم در طراحی لوگو حرفهای
لوگوی هر کسب و کاری باید مختص آن کسب و کار باشد. مطمئنا هر شخصی به هنگام سفارش طراحی لوگو اولین چیزی که مد نظر قرار میدهد، خاص بودن آن است. این عامل، وجه تمایز آن کسب و کار نسبت به رقیبان به حساب میآید. لوگو در صورت خاص نبودن، مطمئنا تاثیرگذاری بالایی نیز نخواهد داشت. به همین دلیل باید طرحی انتخاب شود که گیرایی داشته و برای مخاطب جذاب باشد. طرح آرم باید دربرگیرنده معنا و مفهوم کسب و کار باشد و بتواند مفهوم را به مخاطب القا کند. نکتهای که باید به هنگام طراحی آرم و لوگو مورد توجه قرار گیرد، اینست که باید تمام ویژگیهای مربوط به شغل، هویت و ارزشهای کسب و کار را داشته باشد. به همین علت است که میگویند پشت هر لوگویی یک معنا یا مفهومی پنهان شده است. همچنین باید در نظر داشت که نشان تجاری در سادهترین حالت ممکن طراحی شود. چون سادگی سبب میشود که مخاطب، مفهوم و هدف کسب و کار را در یک نگاه متوجه شود. از دیگر عوامل مهم در طراحی لوگو، میتوان به خلاقانه بودن آن اشاره کرد. هرچه آرم خلاقانه باشد به همان نسبت جذاب و تاثیرگذار خواهد بود.
کاربرد لوگو
لوگوها ترکیبی از تصاویر و نوشتهها هستند که نسبت به ماهیت هر کسب و کار میتوانند متنوع باشند. قبل از طراحی آرم باید از کاربردهای آن هم اطلاع داشت. این عامل کمک زیادی برای رسیدن به طرح نهایی خاص و مطلوب میکند. در سادهترین حالت، لوگوها برای تشخیص برندهای مختلف از هم مورد استفاده قرار میگیرند. این آرمها به مخاطبان و مشتریان نوع کسب و کار و ماهیت آن را نشان میدهند. اینکه چه کسی هستید، چه کاری میکنید، کدام خدمات را ارائه میدهید و چه چیزهایی برای شما و مجموعهتان اهمیت دارد. همه این موارد میتواند از کاربردهای وجود یک لوگو باشد.
افزودن دیدگاه